AnasayfaTakvimSSSAramaÜye ListesiKullanıcı GruplarıKayıt OlGiriş yapİletişim
mikrotem
En son konular
» Bütünüyle Türk Tarihi
Ptsi Ekim 05, 2009 4:20 pm tarafından AnSwEr

» Turizm Bölümü Kuralları
Paz Ekim 04, 2009 1:15 pm tarafından AnSwEr

» Mizah Bölümü Kuralları
Paz Ekim 04, 2009 1:05 pm tarafından AnSwEr

» İllegal Paylaşımlar Yasaktır!!!!
Paz Ekim 04, 2009 1:02 pm tarafından AnSwEr

» Sinema, Tiyatro ve Televizyon Bölüm kuralı
Paz Ekim 04, 2009 1:00 pm tarafından AnSwEr

» Deneme Odasındakı KURALLAR
Paz Ekim 04, 2009 12:53 pm tarafından AnSwEr

» İllegal Paylaşımlar Yasaktır!!!!
Paz Ekim 04, 2009 12:07 pm tarafından MikroteM

» Moderatör Başvuru Formu
Paz Ekim 04, 2009 11:30 am tarafından MikroteM

» Uzun yaşamın 20 sırrı
C.tesi Ekim 03, 2009 3:59 pm tarafından MikroteM

Kimler hatta?
Toplam 2 kullanıcı online :: 0 Kayıtlı, 0 Gizli ve 2 Misafir

Yok

Sitede bugüne kadar en çok 22 kişi Salı Eyl. 17, 2013 10:45 am tarihinde online oldu.
En iyi yollayıcılar
AnSwEr
 
MikroteM
 

Paylaş | 
 

 Uzun yaşamın 20 sırrı

Önceki başlık Sonraki başlık Aşağa gitmek 
YazarMesaj
MikroteM
Administrator
Administrator
avatar

Mesaj Sayısı : 8
Kayıt tarihi : 03/10/09
Yaş : 53
Nerden : temizliğin geldiği yerden

MesajKonu: Uzun yaşamın 20 sırrı   C.tesi Ekim 03, 2009 3:59 pm

Yıllara meydan okumak artık mümkün. Ama bunun için dikkat etmemiz gereken uzun bir liste var. Formsante dergisi uzun yıllar sağlıklı ve zinde yaşamak için gereken 20 maddelik "yapılacaklar" listesine şubat sayısında yer verdi.

1Uzman bir doktorunuz[ben baskasına soz verdim ) olsun: "En iyi tedavi hasta olmamayı sağlamaktır" görüşü günümüzde doktorların sloganı oldu. Yani doktorlar hastalıkları daha belirti vermeden önlemek gerektiği konusunda hemfikirler. Bunun en etkili yolu ise check-up'tan geçmek.

2Check-up programı oluşturun: 20 yaşındaysanız bir kez diyabet ve kolesterol ölçümü yaptırmalısınız. 30-40 yaş grubundaysanı z kolesterol ölçümünü iki yılda bir tekrarlamanız gerekiyor. Risk faktörü taşıyorsanız diyabet testinizi de her 3 yılda bir tekrar etmelisiniz. Aktif cinsel hayata başlayan her kadın 20 yaşından itibaren yılda bir kez pap smear testi yaptırmalı 40 yaşından itibaren de yılda bir mamografi çektirmeli. Birinci derece akrabalarınızda meme kanseri varsa daha sıkı takip altında olmalısınız.

3Aşılarınızı yaptırın: Uzmanlar yetişkinlerin her 10 yılda bir difteri ve tetanos aşılarını tekrar etmeleri gerektiğini belirtiyorlar. Kronik hastalığı olanlar ve 60 yaşın üzerindekiler de sonbahar mevsiminde grip aşılarını mutlaka yaptırmalılar.

4Genetik riskinizi araştırın: Uzmanlar osteoporoz meme kanseri ve diyabet gibi pek çok hastalıkta genetik etkenlerin büyük rol oynadığına dikkat çekiyor. Riskli gruba giriyorsanız nasıl bir önlem almanız gerektiğini doktorunuza danışın.

5Beslenmenize dikkat edin: Bilimsel çalışmalar beslenmedeki belirli düzenlemelerle kalın bağırsak ve mide kanserlerinin yüzde 90'ını meme ve pankreas kanserlerinin ise yüzde 50'sini önlemenin mümkün olduğunu ortaya koyuyor.



Bunun için antioksidan besin unsurlarından beta karoten C ve E vitaminleri ile selenyum içeren besinleri bolca tüketmeniz gerekiyor.

6Fazla kilolarınıza savaş açın : Uzmanlar kadınların beden kitle indekslerinin 19-24 değerleri arasında olması gerektiğine dikkat çekiyorlar. Bel çevresini kalça çevresine böldüğünüzde çıkan sonuç 0.85'in altında olmalı..

7 Yürüyün ya da bisiklete binin : Sağlığınız için bu tarz egzersizleri haftada en az 3 kez 30'ar dakika yapın.

8 Sigara içmeyin: Uzmanlara göre "Hiçbir şey sigaradan kaçınmanız kadar sağlığınız üzerinde olumlu etki yaratamaz".

9 Yeşil çay ve nar suyu için: Yeşil çayın kötü kolesterol yüksek tansiyon gibi kalp hastalığı risk faktörlerini azalttığı yapılan çalışmalarla ortaya konmuş. Nar suyu da kolestrolü kan şekerini dengeliyor bağışıklık sistemini güçlendiriyor.

10 aaaa ve uyku mutlaka olsun : aaaa kan dolaşımını canlandırdığı gibi pek çok hastalığı da önleyebiliyor. Aynı şekilde düzenli uyku da sağlığınız için birebir. Uzmanlar 6-8 saatlik uyku süresinin genellikle yeterli olduğunu belirtiyorlar.

11 Vitaminleri bilinçli kullanın: C vitamini bağışıklık sistemimizi güçlendirerek bizi hastalıklardan koruyor. Çinko bağışıklık sisteminin güçlenmesinde en önemli rol oynayan mineral olarak kabul edilirken A vitamini de dokuların enfekte olmasını önlüyor.

12 Her gün süt için : Kemiklerin yapımında rol oynayan kalsiyumun günlük takviyesi için bu çok önemli. Uzmanlar 40 yaşından sonra herkesin 500 mg. kalsiyum alması (süt ürünü tüketmiyorsanı z 1000 mg) gerektiğine dikkat çekiyor. D vitamini içeren preparatlar kalsiyum takviyesi için ideal. Ancak yan etkilere yol açmaması için önce kalsiyum değerinizi ölçtürmelisiniz.

13 Selenyum ve E vitaminiyle gençliğinizi koruyun : Selenyum antioksidan özelliği sayesinde uzun yıllar genç kalmamıza yardımcı oluyor. Özellikle kan hücrelerinin zarar görmesini önlüyor. Hücrelerin dolayısıyla dokuların yaşlanma sürecini yavaşlatıyor. Kanser oluşmasını önleyici etkisi de var. E vitamini de yaşlanmayı geciktirmenin yanı sıra bağışıklık sistemini güçlendiriyor.

14 Kalbiniz için Omega-3 alın: Uzmanlar balık sevmiyorsanız Omega 3 yağ asidi içeren preparatlardan kullanmanızı öneriyorlar.

15 Her gün bir Aspirin kullanın: Her gün alınan bir Aspirin kalp damar hastalıklarına karşı koruyucu etki gösteriyor.

16 Bugünü yaşayın: Uzmanlar geçmişlerinden pişmanlık duyan kişilerin diğerlerine göre yaklaşık yüzde 25 daha fazla ölüm riski altında olduğunu ve pozitif kişilerden en az iki sene daha az yaşadıklarını belirtiyorlar.

17 Özgüveninizi besleyin : İlerleyen yaşla egomuz da gelişiyor ama özgüvenimizi sık sık tazelememizin de bir sakıncası yok.

18 Sevdiklerinize zaman ayırın : Sosyal ilişkilerimiz sağlığımız üzerinde çok önemli bir rol üstleniyor. Ne kadar çok güvendiğiniz arkadaşınız varsa uzun yaşama şansınız da o kadar yüksek.

19 Stresle baş etmeyi öğrenin: Özellikle kalp damar hastalığımız varsa stres çok tehlikeli tablolar oluşturabiliyor. Kronik stres ise hücrelerin hızla yaşlanmasına neden olabiliyor.

20 Kahkahalar atın : Gülerken stres hormonlarının üretimi kısıtlanıyor ve bağışıklık sistemi güçleniyor. Ayrıca akciğerlerden daha fazla karbondioksidin atılması sağlanıyor.

Ömrü uzatmanın yolları

Mutlu bir evlilik hayatınız olsun

Sosyal ve kültürel değişimlere uyum sağlayın

Çevrenizle iyi bir iletişim kurun

Hobilere sahip olun

Sağlığınıza dikkat edin

Gününüzü en iyi şekilde doldurun

Etrafınızda olan bitenle ilgilenin

Doğru ve bilinçli beslenin

Fiziksel aktiviteyi ihmal etmeyin
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör http://mikrotem.benimforum.org
 
Uzun yaşamın 20 sırrı
Önceki başlık Sonraki başlık Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
 :: Sağlık ve Yaşam-
Buraya geçin: